اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

روح مطالبه‌گری و مسؤولیت‌پذیری دو رکن رشد جامعه است

دبیر ستاد امر معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: روحیه مطالبه گری و مسؤولیت‌پذیری مردم باعث توسعه و پیشرفت جامعه خواهد شد.

روح مطالبه‌گری و مسؤولیت‌پذیری دو رکن رشد جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام حسن کریمی صبح امروز در نشست با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: زمینه‌های همکاری و مسیرهای مشترک، برای اشاعه معروفات و منکرات در جامعه باشد.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو حوزه فرهنگ و هنر موثر است  و موفقیت در این دو حوزه نشانگر فعالیت‌های اثر بخش در جامعه و سمت دهی به هدایت و تعالیم اسلامی سوق است.

دبیر ستاد امر به معروف هرمزگان با بیان اینکه در حرکت به سوی فرهنگ اسلامی ما در حال تلاش و تزریق این فرهنگ به جامعه هستیم، ادامه داد: دشمن نیز به دنبال برنامه‌های مختلف در جهت دوری مردم از فرهنگ اسلامی و دین است.

حجت‌الاسلام کریمی بیان داشت: با توجه به اینکه دو فریضه امر به معروف و نهی از منڪر اساس و پایه فعالیت‌های اجتماعی است، اگر اجتماعی تشکیل شود و این دو فریضه نهادینه شود باعث حفظ اجتماع از خطر اضمحلال و و انحراف خواهد شد. 

وی با بیان اینکه هدف از توصیه‌های مکرر در تعالیم اسلامی در خصوص  امر به معروف و نهی از منکر  به چه علت است؟ عنوان داشت: این دو فریضه الهی دریایی در مقابل قطره است. حتی از جهاد در راه خدا بالاتر است چون همان جهاد نیز بواسطه امر به معروف و نهی از منکر اقامه می‌شود.

وی افزود: دو موضوع در رابطه امر به معروف و نهی از منکر که برای همه از جمله جامعه و دستگاه‌های اداری مهم است، بی تفاوتی و عدم احساس مسؤولیت و بی‌خیالی است زیرا اگر مردم در یک جامعه  نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت باشند، این جامعه به سمت رکود و ناامیدی  حرکت می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: مطالبه‌گری در جامعه از طریق مردم نیز باعث رشد و تعالی و پیشرفت جامعه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست اظهار کرد: بخشی از وظایف این اداره ارشادی است و بخش دیگر آن فرهنگی و لذا ما امر به معروف و نهی از منکر را در حیطه عملکردی به سه بخش کلی تقسیم‌بندی کرده‌ایم که معروف‌های دینی، معروفات اجتماعی و معروفات فرهنگی و حمایت و کمک به آنها در دستور کار قرار دارد.

رضا کمالی زرکانی افزود: ایجاد فرهنگ مطالعه در بین مردم باعث دوری جامعه از خطرات آسب‌های اجتماعی خواهد شد که ظرفیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق خواسته‌ها و منویات امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در تمامی حوزه‌های فرهنگی و هنری نیز وجود دارد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول